okunma
Hiroshige'den Ay
Utagawa Hiroshige ( 歌川 広重), Ukiyo-e adı verilen ahşap baskının son büyük ustası olarak anılır. Hiroshige, genellikle fahişelerin, aktörlerin ve kentsel eğlence dünyasının konu alındığı Ukiyo-e sanatında, çoğunlukla doğa tasvirleriyle tanınır.
Eisen'den Ay
Keisai Eisen (渓斎 英泉), Hiroshige'den yedi yıl büyüktü. Onun işleri özellikle bijin-ga adı verilen güzel kadın portrelerine odaklanıyordu. Belki de bu yüzden, yaklaşık olarak 1818'den 1830'a kadar süren "çökmüş" Bunsei Döneminin ustası olarak görülüyordu.
Zeshin'den Ay
Shibata Zeshin‘nin (柴田 是真) sanatı, Japonya'nın tamanında beğenilmemişti. Kendi başına hiçbir şey yapmayan, Avrupalılara hizmet edip sadece Batı'yı memnun eden, diğer sanatçıların bir taklidi olarak görülüyordu. Hiroshige'den biraz daha fazla çalıştı, geç Edo ile 1868'de başlayan erken Meiji dönemleri arasında aktif olarak eser verdi.
Chikanobu'dan Ay
Toyohara Chikanobu (豊原周延), çağdaşları tarafından Yōshū Chikanobu (楊洲周延) olarak tanınmıştır ve o da Meiji döneminde çalışmıştır. Başta orduda ünlü Shōgitai birliklerinde görev yapmıştır. 1868'de Ueno Savaşı'nda teslim olmalarının ardından, bir sanatçı olarak geçimini sağlamaya karar verdi.
Toyokuni II'den Ay
Utagawa Toyokuni II, başka bir sanatçı olan Toyokuni I tarafından evlat edilnilmiş ve onun öğrencisi, daha sonra da damadı olmuştur. Edo dönemi boyunca çalışmıştır. Ayrıca öğretmeninin 1826'daki ölümünden önce başka bir adı, Toyoshige (豊重)'yi kullanmaya başlamış, sonra da ismini sade Toyokuni (豊国) olarak değiştirmiştir, ama Toyokuni I'in başka bir öğrencisi Kunisada, bunu kabul etmemiş ve bunun üzerine kendisini Toyokuni okulunun lideri olarak tanımlamıştır.
Yazar: Magda Michalska
Kaynak: DailyArt
Yorumlar
0 comment